Honda CB1000R Forum banner

1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
29 Posts
Discussion Starter #1
Vandaag eens het gas open gehouden kwestie van meten is weten .
Bij 250 km/h op teller loopt hij in de begrenzer.Dat blijken er op gps 228 te zijn .
Bij deze is dus de topsnelheid gemeten.
De mijne is met originele onderdelen full gezet en is dus een referentie voor alle full powers die in europa verkocht worden

Attachments

·
Registered
269 Posts
Is bekend dat 250 als begrenzing staat ingesteld (ECU)......is wel te omzeilen met electronica verwacht ik ...maar denk dat je er al als een vlaggetje aanhangt?? toch?

·
Registered
29 Posts
Discussion Starter #3
Gelijk heb je ,hij rijd leuker onder de 200 maar ik wilde het toch eens weten.
trouwens mijn fazer bj 2002 liep in dezelfde omstandigheden 280 km/h op teller en dat waren er 250 echte maar dat doe je heel zelden.Trouwens de cb is verbazend stabiel bij dergelijke snelheden
ps hij draaid echt wel 10500 toeren en dan grijpt de begrenzer zo wie zo in .

·
Registered
618 Posts
Komt door de kortere verhoudingen in de bak waardoor hij zo lekker accelereert. Ik vermoedde al dat de topsnelheid wel wat zou afwijken van de echte snelheid. Eigenlijk is 22km/u wel veel, dik 10% waar mijn Beemer veel naukeuriger bleef. Rijdend aan 120km/u op de teller is op de GPS hier ook maar 111, dus ik verwacht een toename naarmate de snelheid hoger wordt.

Zelf heb ik mijn CB al eens naar de 225 op de klok gejaagd. Ik moet wel zeggen dat sinds hij full staat met andere uitlaat, hij in zesde ook lekker doorgaat bij hernemingen zonder inhouden en niet echt aan kracht verliest. De verhoudingen zijn voor dit type motor erg goed gekozen want sprints tot 180 zijn meer realistisch dan topsnelheden aanhouden....

·
Registered
269 Posts
Verhoudingen zijn wel zo kort dat mijn eerste gedachte tijdens proefrit was......"Hier moet een tandje groter voor op"
5500 en dan 120 gaan of zo iets was het vond ik beetje veel.
Had bij opschakelen en door acceleratie al paar keer gehad dat ik naar 7 wilde schakelen :evil

·
Registered
618 Posts
Het hangt er vanaf wat je wil bereiken, als je graag lagere toeren draait, en het verbruik wat reduceert, dan kan je opteren voor een tandje minder achteraan of eentje meer vooraan (drastischer). Ik vind het net prettig dat de versnellingen lekker kort bij elkaar liggen en de Honda steeds klaar is voor de aanval. Ik hoef absoluut geen hoge top en als je regelmatig op een R6-je kruipt dan is de CB nog te doen aan 120 waar de R6 al bijna 7K toeren maakt.

tttheo said:
Verhoudingen zijn wel zo kort dat mijn eerste gedachte tijdens proefrit was......"Hier moet een tandje groter voor op"
5500 en dan 120 gaan of zo iets was het vond ik beetje veel.
Had bij opschakelen en door acceleratie al paar keer gehad dat ik naar 7 wilde schakelen :evil

·
Registered
269 Posts
Dat is waar, maar ik verdenk de bike ervan dat ie die aanpassing makkelijk aankan als ik naar Pk en koppel waarden kijk!
Zie straks wel.....Mijn SP stond van huis uit zeker al aardig lang, daar vergelijk je het in eerste instantie mee.

1 - 7 of 7 Posts