Honda CB1000R Forum banner

1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
94 Posts
Discussion Starter #1
Hey maat,
paar vraagjes als je het niet erg vind ;) . Ben van zin ook een power commander (PC V) te late plaatsen met de nodige testruns + custom made maps, ook andere inlaatkleppen is een bijkomende optie. Hoeveel kost het ongeveer om een PCV te laten plaatsen + testrun + custom map + inlaatkleppen? Er staat al een laser GP extreme op. Heb ook gemerkt via de foto's dat je het late plaatsen & testen hebt bij felix & jos in beringen, heb daar onlangs ook nog 2x dpm accesoires bij besteld :thumbup . Cheers :beer

·
Registered
618 Posts
Hallo.

Het lijkt me het beste om eens bij F&J binnen te wippen voor een prijsofferte. Ik dacht dat een PCIIIusb 299 euro kost, en de kelken iets minder dan 100 euro, weet de ombouw kost niet meer, ook niet wat de mapping kostte. Die was speciaal voor mijn motor met Akrapovic open systeem.

Voor een custom map moet de motor minstens 2000 km hebben gelopen, want hij wordt tot op max. vermogen belast op de testbank ...

grt.

·
Registered
94 Posts
Discussion Starter #3
Welk merk kelken is dat trouwens? En wat kan je nog allemaal veranderen voor meer kracht in da 'beesje' te krijge?

·
Registered
618 Posts
Het is de gewone tuning kit van Honda om 'm full power te zetten (106->125) maar door mijn extra's zit ik aan 136 PK. (PCIII, Akrapovic en spciale map)

·
Registered
94 Posts
Discussion Starter #5
pvdk said:
Het is de gewone tuning kit van Honda om 'm full power te zetten (106->125) maar door mijn extra's zit ik aan 136 PK. (PCIII, Akrapovic en spciale map)
Aah, da moet ik niet meer doen dan, de CB1000R komt nu overal al op fullpower binnen, op men inschrijvingsbewijs staat het ook vermeld, 92kw of 125,17pk. Feitelijk niet goed, want hierdoor heb ik 495 euro verkeers belasting moete betalen :bs

·
Registered
618 Posts
Wat de CB1000R betreft maakt het niet uit want een tuning van 106 naar 125 kost meer (600 euro) dus is een full power nog niet eens zo slecht. Dat is het probleem voor deze Honda waar andere merken dikwijls gratis naar full power te zetten zijn. (softwarematig).

Omdat ik toch moest laten omzetten, ineens het goede werk uitgebreid met zeer fijn resultaat.
In jouw geval, enkel de uitlaat, catvervanger en een PCIII of PC5 en je bent er ...

·
Registered
94 Posts
Discussion Starter #7
pvdk said:
Wat de CB1000R betreft maakt het niet uit want een tuning van 106 naar 125 kost meer (600 euro) dus is een full power nog niet eens zo slecht. Dat is het probleem voor deze Honda waar andere merken dikwijls gratis naar full power te zetten zijn. (softwarematig).

Omdat ik toch moest laten omzetten, ineens het goede werk uitgebreid met zeer fijn resultaat.
In jouw geval, enkel de uitlaat, catvervanger en een PCIII of PC5 en je bent er ...
Uitlaat staat er al op (Laser Extreme GP), op de PC V moete de winkels (F&J bv) nog wachte, want die hebbe nog altijd geen release datum gekregen :banghead . Aan de cat heb ik ook al gedacht, met welk heb jij dat vervangen? En gaat dat geen probleme vo men batterij opleveren, alarm komt er binnekort in, en dan nog die PC V :fingers

·
Registered
618 Posts
Als je de cat wegneemt, moet je de PCV installeren MET O2-eliminator (die omzeilt de cat). Dit is een fiche die op de aansluiting komt te zitten waar normaal de lambda sensor op zat (O2-eliminator zit normaal in de doos van de powercommander). Ik heb een speciale pijp van Akrapovic geplaatst maar er zijn nog fabrikanten die een catvervanger aanbieden zoals leovince bijvoorbeeld.

·
Registered
94 Posts
Discussion Starter #9
pvdk said:
Als je de cat wegneemt, moet je de PCV installeren MET O2-eliminator (die omzeilt de cat). Dit is een fiche die op de aansluiting komt te zitten waar normaal de lambda sensor op zat (O2-eliminator zit normaal in de doos van de powercommander). Ik heb een speciale pijp van Akrapovic geplaatst maar er zijn nog fabrikanten die een catvervanger aanbieden zoals leovince bijvoorbeeld.
De cat vervangen geeft een vermogen verschil? Of is het gewoon nodig alvorens je een PC V plaatst? En zal ook een geluidsverschil uit de uitlaat geven vermoed ik?

·
Registered
618 Posts
een cat wegnemen doet inderdaad geluid en vermogen stijgen ... en gewicht afnemen :thumbup

·
Registered
67 Posts
pvdk said:
een cat wegnemen doet inderdaad geluid en vermogen stijgen ... en gewicht afnemen :thumbup

alhoewel geluidtoename en vermogen minimaal zijn.

Het gewichtsvoordeel is nog het meeste :p

·
Registered
94 Posts
Discussion Starter #12
Wil eerst 2000km hebbe vooraleer ik PC V en andere cat laat plaatsen, wil dat binne een maand à 1.5 maand bereiken. Welk merk rade aan voor cat? Cheers :kiss

·
Registered
67 Posts
De decat van LeoVince ziet er goed uit. Mooi laswerk.

·
Registered
618 Posts
Ik weet niet of decat van Akrapovic geschikt is voor andere dempers. Is wat langer, is uit een stuk tot aan de demper...

·
Registered
141 Posts
Mijn leverancier zegt dat dat gedoe met Pc's eigenlijk geldklopperij is.

Hij zegt dat als ik de lambda sensor in de cat ingang steek of zelf een beetje buiten deze evengoed zijn werk doet en het me geen extra 600 eurootjes hoeft te kosten.

Klopt dat?

Dit is wat een ervaren circuitracer me wist te vertellen.

1 - 15 of 15 Posts