Honda CB1000R Forum banner

1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter #1
Jips,

Heeft er al iemand zijn bike op vol vermogen laten plaatsen en zoja op welke manier??
Mijn dealer uit Oostende beweert dat de originele Hondakit de enige goede manier is maar die heeft wel een prijskaartje van rond de 1000euro!! :angry

Zijn er nog andere manieren en blijft het blok dan nog zijn garantie behouden,,??

Hopelijk heeft er al iemand de PK erbij :respekt en kan hij mij verder helpen

Thxs seppen

·
Registered
29 Posts
hallo ,ik heb er nu twee op full power gezet, die van mij en van mijn broer.Jehebt inderdaad 851 euro aan wisselstukken nodig en de ombouw duurt ongeveer twee uur.Ik zou eens proberen van een korting te krijgen en lukt dat niet dan kan ik ook zeggen dat het iedere euro waard is.Je hebt echt een andere motor.wat waarborg betreft is het inderdaad zo dat bij een niet originele ombouw de waarborg vervalt al kan je dealer wel wat verdoezelen in geval van een probleem.mvg ron

·
Registered
618 Posts
Erg goedkoop is die orginele ombouw wel niet. Maar dat wist je op voorhand als je de motor koopt. Ook ik twijfelde even of ik niet beter zou wachten en bestellen op het eind van dit jaar. Toch koos ik voor het 78Kw model omwille van het overschot aan kracht op de openbare weg. Heel misschien voorzie ik later het budget om de ombouw te laten uitvoeren. Ik heb mijn dealer er om gevraagd bij aanschaf, maar kreeg een prijs te horen van ongeveer 350 euro. Ik neem aan dat dit dan een alternatieve manier is ?

Ach, voorlopig is het bij mij helemaal niet aan de orde. 106 pk is meer dan voldoende in 99% van de omstandigheden. De uitspraak 'het is een compleet andere motor' zou ik graag uitgelegd zien met wat onderbouwing zodat ik me een beter beeld kan vormen van wat er nu zo anders, lees 'beter' is...

·
Registered
109 Posts
die €350 was de prijs voor de fireblade, de CB1000R is lastiger voor de kelken om te bouwen. de meerprijs zat hem bij mij vooral in de werkuren ( was ook de eerste moto die ze deden)...

gr Tom

·
Registered
29 Posts
Met een andere motor bedoel ik vooral het vermogen boven de 6000 toeren.Als je met een 78 kw in eerste het gas openzet krijg je inderdaad een wheely maar eens boven de 6000 valt het koppel weg en kan je moeilijk kontroleren.Bij de full power kan je zelfs in tweede een wheely uitlokken gewoon met op het gas te gaan en blijf je vermogen en koppel genoeg hebben om de wheely te kontroleren.Voor de betere rijders kan je dat nog een paar versnellingen doordoen maar ik stop er mee als hij in tweede in de begrenzer loopt.Ik weet dat je in principe het extra vermogen niet nodig hebt op de weg maar het is O zo leuk.Voor je kritiek hebt op mijn rijstijl, ik rij al 30 jaar met de motor en kan nog steeds genieten van dergelijke grappen op de motor .
mvg ron

·
Registered
618 Posts
neen Ron, mijn vrouw haar neef is de 50 gepasseerd en doet die gekke kuren ook nog steeds op een KTM supermoto 950. Ik had trouwens bijna een 990 gekocht.

Dus samengevat wordt de trekkracht en het koppel sterker in het tweede gedeelte van de schaal. Dit is wat ik verwachtte. Ik denk dat onderaan weinig winst valt te rapen. Ik kan er wel inkomen dat het ook voordelen biedt bij hernemingen in 5 of 6. Ach, wie weet laat ik het volgend seizoen toch aanpassen. Ik heb met deze motor niet meteen plannen om een circuitdagje mee te pikken en voor mij is die 78kw voorlopig ok. Misschien verandert mijn idee wel als de motor wat meer kilometers heeft gelopen...

·
Registered
109 Posts
onderin kan je nog wel wat winnen, K&N filter en de klep in je luchtinlaat blokkeren en op de testbank ( PCIII ) laten afstellen...

had mijn moto niet moeten dienen als testmoto voor de mapping dan had dit aangepast geweest...

gr Tom

·
Registered
27 Posts
Wat is eigenlijk het verschil tussen de mapping die ge van de website van powercommander kunt downloaden en uw mapping Tommy ?

·
Registered
109 Posts
mijn mapping maakt van een 78kw een full power (als je ook de kelken aanpast )
de dynojet mapping is om een full power beter af te stellen waardoor hij beter reageert en mogelijk iets meer vermogen kan leveren.

wat er juist allemaal scheelt van parameters weet ik niet. maar de mappings zullen wel verschillend zijn.

gr Tom

·
Registered
618 Posts
Ook ik heb mijn motor laten ombouwen op de manier zoals Tom. Ik heb slechts 2000 km op de teller en heb 1 pk minder, nog steeds 129 aan de krukas waar Tom er net meer dan 130 heeft. Mijn draaimoment is dan weer wel een stukje sterker dan Tom's in de orde van 1,2 NM. Dus echt wel vergelijkbaar resultaat. Ik ga nog wel de katalysator verwijderen en dan een speciale map op mijn motor laten maken in combinatie met de Akrapovic zonder katalysator. Ik wacht op een tussenstuk. We rekenen op een winst van 5pk tegenover nu. Ik beaam de indruk van Tom. De motor voelt krachtiger aan, zeker vanaf 5000 toeren. Daaronder merk ik minder verschil. Toch pakt hij iets vlotter op tussen 3,5- en 5-duizend. Het geluid van de Akra is heel tof.

·
Registered
109 Posts
op de extra Nm ben ik jaloers, die 1 pk op top is van niet veel belang voor mij.

ben benieuwd naar je resultaat zonder cat.

die inlaat modificatie al overwogen?

gr Tom

·
Registered
618 Posts
hmm, die ene newton meter gaat het verschil ook niet maken :box
Ik moet die tip nog eens bekijken, volgende week hoop ik daar tijd voor te maken.
Hoe ervaarde jij dit bij de Hornet ?

stardust tommy said:
op de extra Nm ben ik jaloers, die 1 pk op top is van niet veel belang voor mij.

ben benieuwd naar je resultaat zonder cat.

die inlaat modificatie al overwogen?

gr Tom

1 - 15 of 15 Posts