Honda CB1000R Forum banner

1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
618 Posts
Discussion Starter #1

·
Registered
27 Posts
Knap geschreven Philippe, zelfs ik versta het allemaal en dat wil toch al wel wat zeggen :). Ben er heel wat wijzer door geworden.

Hoe zit het trouwens met de garantie nu?

·
Registered
618 Posts
Discussion Starter #3
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer de installatie door een officiële Honda dealer wordt gedaan, deze wel kan tussenkomen in geval van enige problemen. Persoonlijk zou ik nooit gaan experimenteren en de set-up geheel aan de installateur overlaten. Dan heb je toch een soort van garantie tussen hem en jezelf. Ik vrees dat t.o.v. Honda zelf de garantie mogelijk komt te vervangen. Zelfs als je een optionele accessoire koopt van hen, staat er op papier dat ze geen garantie bieden en de motor mogelijk anders reageert dan op papier beschreven ...

·
Registered
29 Posts
In het artikel mis ik iets over de werking van een cat.
Je moet namelijk afwisselend een te rijk en een te arm mengsel hebben om een cat te kunnen laten werken.Je hebt eerst restbrandstof nodig en dan zuurstof om de schadelijke gassen te verbranden in de cat.Als je dat signaal vervangt door de O2 eliminator schakel je dat systeem uit en kan je de cat smelten door een overschot aan brandstof.Dus als je een pc III overweegt zou ik ook de cat ertussenuit nemen wat naruurlijk het milieu niet ten goede komt.
Ik weet niet of je het eens bent met mijn stelling maar als autotechnieker hebben ze me het zo geleerd en de euro 3 norm bestaat reeds tien jaar bij auto's.
ps.bij de uitleg in de doos van een pcIII staat dat je hem niet kan gebruiken als het voertuig nog moet voldoen aan de milieuwetgeving.
mvg ron

·
Registered
618 Posts
Discussion Starter #5
Ron, bedankt voor de additionele info. Ik kan dit eventueel nog verwerken in het artikel. Ik probeer dan eerst nog even wat opzoekwerk te doen ... Ik ben namelijk geen technicus en moet me als journalist verrijken met info die beschikbaar is.

1 - 5 of 5 Posts